バンコク南バスターミナル

タイ旅行4日目 続き
Sai Tai Mai / バンコク南バスターミナル
Sai Tai Mai
I came to the Bangkok south bus terminal (Sai Tai Mai)
far from Asok,I paid taxi meter B199
the bus leaves from here to Phuket , Krabi, etc
here is a new, big bus terminal
there are facilities in Seven-Eleven and the food court, etc.
I bought bus ticket (B445) for Ranong
I waited for a long time because the departure was 21 o'clock in spite of the
arrival around 15 o'clock
バンコク南バスターミナル(サイ・タイ・マイ)にやってきました
アソークからはかなり遠く、メータータクシーでB199もかかりました
ここはプーケットやクラビなどへ向かうバスの出るところです
新しくて大きなバスターミナルなので、セブンイレブン、フードコートなど設備が充実していました
ラノーン行きのチケット(B445)を購入しました
15時頃に着いたのに、出発が21時なので長時間待つ事になりました

Khao Mok Gai / カーオ・モッ・ガイ
khao mok gai / chicken with yellow rice
Islam dish
very good:)
at Sai Tai Mai (Bangkok south bus terminal) food court
カーオ・モッ・ガイ / サフランチキンライス
タイ南部のイスラム料理です
とても美味しかったです
辛くありません
タマネギを揚げたものが載っていて香ばしいです
長時間待つ事になったので食べる食べる・・

2 Kinds of Stir-fries / 2種類の炒め物
2 Kinds of Stir-fries
pork & chicken
not so good
at Sai Tai Mai (Bangkok south bus terminal) food court
2種類の炒め物
辛いです
あまり口に合いませんでした